Vlaardingen Chiropractor Bespreekt Hernia’s

Vlaardingen Chiropractor Bespreekt Hernia's

chiropractor discusses herniated discs

Een van de voorwaarden waaronder patiënten regelmatig een Vlaardingen chiropractor bezoeken, is een hernia. Dit type letsel reageert over het algemeen goed op chiropractie, dus het is verstandig om een afspraak in de vroege stadia te plannen. Hernia-schijf-behandeling kan patiënten helpen voorgeschreven pijnstillers en eventuele bijwerkingen te voorkomen.

Wat is een hernia?

Een hernia verwijst naar een situatie waarbij het buitenste deel van een van uw wervels is gescheurd. Dit maakt het mogelijk dat het binnenste deel van de schijf of kern door de vezelachtige buitenkant uitsteekt. Hernia-schijven worden soms gescheurde schijven of glijdende schijven genoemd. Het hernia gedeelte van de schijf kan uiteindelijk zenuwen samenpersen die de schijf omringen.

Algemene oorzaken

Een hernia is meestal een degeneratieve aandoening veroorzaakt door de slijtage van normale veroudering. Na verloop van tijd verliezen uw schijven het vochtgehalte en worden ze minder flexibel, waardoor ze vatbaar worden voor tranen en scheuren zonder dat er veel spanning op wordt gezet. Sommige factoren die uw risico op het krijgen van een hernia kunnen verhogen, zijn overgewicht, fysiek veeleisend werk, onjuist tillen en zelfs genetica.

Common Herniated Disc Symptoms

Veel mensen met een hernia krijgen geen enkel symptoom, maar degenen die dat wel doen, kunnen intense pijn voelen. Als uw hernia zich in uw onderrug bevindt, voelt u meer pijn in uw billen, heupen, dijen en kuiten. Als het probleem zich in uw nekwervels voordoet, voelt u meer pijn in uw schouders en armen. Gevoelloosheid, tintelingen en algemene zwakte zijn ook symptomen van een hernia. Doorgaans ervaren de spieren en lichaamsdelen die door de aangedane zenuwen worden bediend deze symptomen.

Wanneer een chiropractor te zien

Als een conventionele arts u heeft gediagnosticeerd met een hernia, maak dan zo snel mogelijk een afspraak met een Vlaardingen-chiropractor. Veel patiënten komen opdagen op een kantoor van een chiropractor met symptomen, maar geen diagnose. Als u een van de hierboven vermelde symptomen heeft of als u enige pijn in de rug hebt die niet gediagnosticeerd is, kan een chiropractor het probleem beoordelen en een effectief behandelplan opstellen. Aangezien een hernia meestal wordt aangetroffen in het lumbale gebied of de cervicale regio, en tintelingen en gevoelloosheid samen met de pijn bevat, kunt u uw chiropractor een voorsprong geven als u op uw symptomen let en deze duidelijk communiceert.