Lijdend aan nekpijn

beste chiropractor voor verlichting van nekpijn

Bij nekpijn kan zelfs de eenvoudigste bewegingen waarbij nek, hoofd, armen, schouders en rug tergend moeilijk zijn. Het kan leiden tot hoofdpijn en problemen bij het gebruik van uw lichaam. Immobiliteit als gevolg van nekpijn kan ervoor zorgen dat de spieren zwak worden en in de loop van de tijd degenereren.

Het begrijpen van de oorzaak van uw nekpijn is een noodzakelijke stap in de richting van het verkrijgen van de behandeling die effectief zal zijn bij zowel kort als lang herstel. In het volgende artikel wordt ingegaan op de oorzaken van nekpijn en wordt uitgelegd hoe chiropractische zorg door Vlaardingen een nuttig alternatief kan zijn voor conventionele behandelingen.

Behandeling van nekpijn in Vlaardingen

Hoewel de nek een relatief klein deel van het lichaam is, bestaat deze uit een aantal gecompliceerde structuren die het belangrijke werk doen om je hoofd omhoog te houden. De kleine nekomtrek zorgt voor veel beweeglijkheid, maar kan de nek ook kwetsbaarder maken voor verwondingen en pijn. Enkele van de oorzaken van nekpijn zijn onder andere:

• Trauma, zoals whiplash
  • Slaapplaats
  • Slechte houding
  • Repetitieve stress
  • Afwijkingen in de botstructuur
  • Spierspanningen

De meeste van deze problemen worden veroorzaakt door of beïnvloed door de uitlijning van de wervelkolom. Wanneer spieren in de nek in spasmen raken, wordt de wervelkolom uit de lijn getrokken. Wanneer de wervelkolom verkeerd is uitgelijnd, raken de zenuwen geïrriteerd en veroorzaken ze verdere spanning en andere systemische problemen. Omdat elke zenuw in het lichaam zijn oorsprong heeft in de wervelkolom, kunnen problemen die hun oorsprong hebben in de nek een grote invloed hebben op elk ander systeem.

Veel mensen laten spinale problemen niet verhelpen. Ze hopen dat als ze lang genoeg wachten, de pijn gewoon weg zal gaan. In sommige gevallen zal het verdwijnen, maar de verkeerde uitlijning die het probleem veroorzaakte, is meestal nog steeds aanwezig. Na verloop van tijd kan dat gebied verergeren en kan de pijn terugkeren. Als het probleem niet wordt gecorrigeerd, kan het veel ernstiger worden. Somminge patiënten later het zo verkomen dat een operatie nog de enige optie is.

Conventionele versus holistische behandelingen

Meestal proberen mensen hun nekpijn te behandelen met medicijnen op recept of vrij verkrijgbare medicijnen. Dit kan op korte termijn helpen om de symptomen te verlichten, maar niet alleen voor patiënten die bijwerkingen hebben, het onderliggende probleem wordt ook niet aangepakt. Massagetherapie is door de jaren heen steeds populairder geworden en dit kan helpen om wat spierpijn te verminderen. Als het probleem zich in de botten of gewrichten bevindt, blijft het probleem bestaan.

Chiropractische behandeling is een holistische benadering die de structurele oorzaak aanpakt die leidt tot de nekpijn. Na een grondige chiropractische beoordeling, gericht op het uitsluiten van andere problemen en het vinden van de exacte oorzaak van het probleem, wordt een gepersonaliseerd herstelplan ontwikkeld. Zachte aanpassingen aan de wervelkolom kunnen onmiddellijke verlichting brengen en de gezondheid op de lange termijn herstellen voor de nek en het hele lichaam. Bel vandaag nog met ons team van Chiropractie Holystaete om een ​​consult in te plannen om een einde te maken aan uw nekpijn.